Maszyna leśna harwester John Deere 1070D 2006r.

Identyfikator aukcji
364945

4 dni 28.11.2024 godzina 11:30:00

Aukcje EFL

Magnice 55-040, Europejska 2

0

Zapytaj o produkt

Aktualna cena (bez VAT): 133 100,00 zł
  • Opis przedmiotu

  • Oferty

  • Zdjęcia

Maszyna leśna harwester John Deere 1070D
Producent: JOHN DEERE   Numer fabryczny: WJ1070D000918
Rok produkcji: 2006      

Informacje dodatkowe

Charakterystyka techniczna:

DANE TECHNICZNE ŚRODKA TECHNICZNEGO:

Rodzaj maszyny: kombajn zrębowy - harvester
Marka maszyny: John Deere
Oznaczenie: 1070D
Numer fabryczny: WJ1070D000918
Inny numer identyfikacyjny: EJH754X000704 – n/s głowicy
WJ180SX000645 – n/s wysięgnika / żurawia

Rok produkcji: 2006 – wg tabliczki znamionowej
Wskazania licznika (mtg): 95 /nieadekwatny/
Masa własna (kg): 14200 kg
Rodzaj silnika: zapłon samoczynny, 6 cylindrowy, doładowany.
Moc silnika (kW) 129

Wyposażenie / osprzęt: - żuraw TJ180 9.7, rok produkcji 2006
- głowica John Deere H754


Opis stanu i przeznaczenia:

SKRÓCONY OPIS TECHNICZNY MASZYNY:

Kombajn zrębowy John Deere 1070D to wieloczynnościowa maszyna leśna ścinkowo-okrzesująco-przerzynająca wykorzystywana przy zrębie. Kombajn wyposażony jest w wysięgnik / żuraw oraz głowicę roboczą. Maszyna przeznaczona jest do pozyskiwania drewna w systemie sortymentalnym.

-Maszyna dwuczłonowa trzyosiowa.
-Człon pierwszy roboczy z kolumną żurawia roboczego.
-Człon drugi napędowy.
-Człony połączone przegubowo.
-Siłowniki hydrauliczne umożliwiają skręt maszyny w obie strony.
-Napęd na trzy osie.
-Silnik z zapłonem samoczynnym sześciocylindrowy.
-Żuraw hydrauliczny (TJ180 9.7, rok produkcji 2006).
-Głowica robocza (John Deere H754).
-Obrotnica głowicy.

OPIS STANU TECHNICZNEGO:

DANE IDENTYFIKACYJNE MASZYNY:
Tabliczka znamionowa maszyny umieszczona w kabinie operatora.
Numer identyfikacyjny maszyny – umieszczony na przednim członie maszyny po stronie prawej.

WYPOSAŻENIE; stwierdzono:
Kabina operatora typu zamkniętego, poziomowana.
Kolumna żurawia dwuramienna z wysuwanym ramieniem z hydraulicznym układem przemieszczania ramion.
Obrotnica głowicy hydrauliczna.
Głowica robocza hydrauliczna.
System sterowania Timbermatic.
Układ klimatyzacji kabiny.
Układ ogrzewania kabiny.
Radioodtwarzacz.
Kamera cofania.
System gaśniczy.
Ogrzewanie postojowe.
Telefon.
Oświetlenie robocze.
Elektrycznie podnoszona pokrywa komory silnika.

SILNIK: stwierdzono:
Silnik uruchomiono.
Rozruch silnika łatwy.
Parametry pracy silnika w normie.
Wycieki oleju spod uszczelnień silnika.
Układ wydechowy – skorodowane eksploatacyjnie elementy układu.
Silnik, osprzęt silnika, komora silnikowa – zabrudzone.

CZŁON PIERWSZY I DRUGI MASZYNY, stwierdzono:
Rama członu pierwszego i drugiego – intensywnie zabrudzona pyłami i płynami eksploatacyjnymi. Obtarcia powłok lakierowych, miejscowa korozja elementów ramy członu pierwszego i drugiego maszyny.

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU; stwierdzono:
Zespół skrzyni rozdziału napędu – ślady oleju na obudowie zespołu.
Funkcjonowanie układu przeniesienia napędu sprawdzono w zakresie podstawowych manewrów maszyną na ograniczonej przestrzeni, maszyna porusza się do przodu i do tyłu.

UKŁAD KIEROWNICZY, stwierdzono:
Powiększone luzy na połączeniu przegubowym członu pierwszego i drugiego maszyny.
Powiększony luz na połączeniach sworzniowych siłowników układu.
Cylindry hydrauliczne układu – ślady płynu roboczego przy uszczelnieniach siłowników układu. Funkcjonowanie układu kierowniczego sprawdzono podczas jazdy na ograniczonej przestrzeni, nieprawidłowości w funkcjonowaniu nie stwierdzono.

UKŁAD HAMULCOWY, stwierdzono:
Funkcjonowanie układu hamulcowego sprawdzono podczas jazdy na ograniczonej przestrzeni, układ funkcjonuje.

KABINA OPERATORA, OBUDOWA ZESPOŁU NAPĘDOWEGO, stwierdzono:
Kabina operatora – miejscowe zarysowania i zagięcia poszyć. Ogniska korozji na poszyciach kabiny. Porysowane szyby. Zagięcia i zarysowania obudowy zespołu napędowego.
Zespół sterowania maszyną lewy i prawy (w podłokietnikach) – poprzecierane oznaczenia na przełącznikach.
Komputerowy system sterowania – uruchamia się.
Zaczep tylny transportowy – odkształcony, brak sworznia zaczepu.
Układ klimatyzacji – układ wymaga sprawdzenia w warunkach serwisu.
Układ ogrzewania dodatkowego kabiny – wymaga sprawdzenia w warunkach serwisu.
Brak pokrętła regulacji temperatury na panelu sterowania.
Układ poziomowania kabiny wymaga sprawdzenia w warunkach serwisowych.

UKŁAD ROBOCZY MASZYNY, stwierdzono:
Żuraw hydrauliczny (TJ180 9.7) – widoczne ślady spawania, obtarcia miejscowe powłok lakierowych, korozja miejscowa elementów żurawia, powiększone luzy na połączeniach sworzniowych żurawia.
Głowica robocza (John Deere H754) – wgniecenia miejscowe elementów konstrukcyjnych głowicy, pęknięcia i ślady napraw spawalniczych, powiększone luzy na sworzniach ramion chwytów, powiększone zużycie kół zębatych przesuwu drewna, ślady wycieków płynu roboczego.
Funkcjonowania głowicy roboczej nie sprawdzano.

UKŁAD HYDRAULIKI SIŁOWEJ, stwierdzono:
Ślady wycieków płynu roboczego przy uszczelnieniach zespołu pompy hydraulicznej, uszczelnienia zespołu rozdzielaczy hydraulicznych, uszczelnieniach cylindrów hydraulicznych, skorodowane miejscowo przewody stalowe układu, poprzecierane miejscowo warstwy osłonowe przewodów elastycznych układu.

OSPRZĘT I WYPOSAŻENIE, stwierdzono:
Dokumentacja techniczna i dozorowa maszyny – brak.
Instrukcja obsługi Timbermatic – jest. Instrukcja konserwacji i części zamiennych – brak.
Kluczyk stacyjki i zamków drzwi – jeden komplet.
Wyposażenie narzędziowe – maszyna nie wyposażona.

OGUMIENIE:
Koło lewe osi I Nokia 700/45 – 22 o stopniu zużycia ok. 90%
Koło prawe osi I Nokia 700/45 – 22 o stopniu zużycia ok. 90%
Koło lewe oś II Nokia 700/45 – 22 o stopniu zużycia ok. 90%
Koło prawe oś II Nokia 700/45 – 22 o stopniu zużycia ok. 90%
Koło lewe oś III Nokian 750/55 – 26,5 o stopniu zużycia ok. 80%
Koło prawe oś III Nokian 750/55 – 26,5 o stopniu zużycia ok. 80%

UWAGI:
1. Maszyna wymaga usunięcia usterek wykazanych w Ocenie.
2. Brak danych dotyczących całkowitego czasu pracy maszyny.
3. Dalsza weryfikacja stanu technicznego maszyny możliwa w warunkach serwisu.

Zastrzeżenia ograniczające:
1. Powyższe oszacowanie określa wartość rynkową przedmiotu wyceny dla potrzeb sprzedaży
maszyny. Oszacowana wartość jest wartością netto.
2. Wartość przedmiotu wyceny została oszacowana na dzień sporządzania wyceny.
3. Niniejsze opracowanie nie może być wykorzystane do żadnego innego celu niż określony w treści
wyceny i nie może być publikowane w całości w jakimkolwiek dokumencie bez zgody wykonawcy
i bez uzgodnienia z nim formy treści takiej publikacji.
4. Rzeczoznawca nie bierze na siebie odpowiedzialności za wady ukryte, fizyczne lub prawne i
ewentualne skutki wynikające z dalszego użytkowania przedmiotu wyceny, a także za skutki
wykorzystania samej wyceny.
5. Wykonawca nie ponosi także odpowiedzialności za ewentualne wady wyceny powstałe w wyniku
oparcia się na stanie przedmiotu wyceny wynikającym z przedstawionych mu przez użytkownika
informacji, jeśli brak było podstaw do kwestionowania ich zgodności ze stanem rzeczywistym lub
też ustalenie stanu rzeczywistego przez wykonawcę było niemożliwe lub znacznie utrudnione.
6. Niniejsze oszacowanie wartości nie jest ekspertyzą stanu technicznego i za taką nie może być
uznawane.
7.Powyższa wycena wartości w szczególności nie może być traktowana jako gwarancja sprzedaży
przedmiotu wyceny za oszacowaną wartość.
8. Nie badano tytułu użytkowania ani tytułu własności wycenianych obiektów, w tym ewentualnego
istnienia ograniczonych praw rzeczowych.