Zakończona

Ładowarka czołowa KOMATSU WA 90-S 2008r.

Identyfikator aukcji
109459

Aukcje EFL

Magnice 55-040, Europejska 2

0

Zapytaj o produkt

Aktualna cena (bez VAT): 35 200,00 zł
  • Opis przedmiotu

  • Oferty

  • Zdjęcia

Ładowarka czołowa KOMATSU WA 90-S
Producent: KOMATSU WA 90-5   Numer fabryczny: KMTWA094C79H50165
Rok produkcji: 2008      

Informacje dodatkowe

Charakterystyka techniczna:

DANE TECHNICZNE ŚRODKA TECHNICZNEGO:

Rodzaj maszyny: ładowarka czołowa
Marka maszyny: KOMATSU
Oznaczenie: WA 90-S
Numer fabryczny: KMATWA094C79H50165
Rok prod.: 2008
Wskazania licznika (mtg): -
Masa własna (kg): 6900
Wysokość zwału (m.):…… 2,65
Rodzaj silnika……………………...zapłon samoczynny
Moc silnika:………………………. 55kW.

SKRÓCONY OPIS TECHNICZNY MASZYNY:

Ładowarka czołowa dwuczłonowa.
Człon pierwszy roboczy.
Człon drugi napędowy.
Człony połączone przegubowo o pionowej osi obrotu.
Wysięgnik ładowarki hydrauliczny.
Silnik z zapłonem samoczynnym czterocylindrowy
Napęd 4 x 4


Opis stanu i przeznaczenia:

OPIS STANU TECHNICZNEGO:

DANE IDENTYFIKACYJNE MASZYNY:
Tabliczka znamionowa maszyny – umieszczona na ścinanie bocznej prawej członu pierwszego maszyny w cz. tylnej.
Numer identyfikacyjny maszyny – umieszczony na ścinanie bocznej prawej członu pierwszego maszyny w cz. tylnej.

WYPOSAŻENIE STANDARDOWE; stwierdzono:
Wysięgnik sterowany hydraulicznie z wyjściem układu hydrauliki siłowej pod urządzenia dodatkowe.
Łyżka stała (nie otwierana) szer. 2000mm.
Kabina typu zamkniętego, ogrzewana.
Reflektor lewy.
Lampa oświetlenia roboczego przednia (2).
Lampy kierunkowskazów przednie.
Lampy zespolone tylne.
Lampa oświetlenia roboczego tylna (2)
Lampa błyskowa.
Wycierak szyby przedniej i tylnej.
Lusterko zewnętrzne lewe.

SILNIK: stwierdzono:
Silnika maszyny nie uruchomiono (zdemontowany zbiornik paliwa, zdemontowane częściowo przewody paliwowe, rozłączone częściowo wiązki przewodów elektrycznych ).
Układ smarowania – ślady oleju przy uszczelnieniu pokrywy głowicy silnika, olej silnikowy rozrzedzony, zanieczyszczony produktami spalania.
Układ wydechowy – skorodowane miejscowo elementy układu.
Silnik, osprzęt silnika, komora silnikowa – zabrudzony płynami eksploatacyjnymi i pyłami.
UWAGA: Zaleca się sprawdzenie w warunkach serwisu silnika i osprzętu silnika pod względem ukompletowania i stany technicznego).

RAMA MASZYNY: stwierdzono:
Rama członu I i II maszyny – uszkodzeń elementów ramy nie stwierdzono, obtarcia miejscowe powłok lakierowych, korozja w miejscach ubytku powłok lakierowych, elementy ramy zabrudzone miejscowo płynami eksploatacyjnymi i pyłami.

UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU; stwierdzono:
Skrzynia rozdziału napędu - brak
Wały napędowe - brak
Przedni most napędowy – zdemontowany kompletny mechanizm różnicowy mostu, półosie napędowe i zespoły piast kół (elementy mechanizmu i piast rozłożone na części i złożone na palecie).
Tylny most napędowy – zdemontowany most, zdemontowany kompletny mechanizm różnicowy mostu, półosie napędowe i zespoły piast kół (elementy mechanizmu i piast rozłożone na części i złożone na palecie).
Koła jezdne – zdemontowane, złożone obok maszyny.
UWAGA: Zaleca się sprawdzenie w warunkach serwisu zespołów i elementów układu przeniesienia napędu pod względem ukompletowania i stanu technicznego.
Istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia niekompletności i uszkodzeń awaryjnych bądź ponadnormatywnych zespołów układu przeniesienia napędu.

UKŁAD KIEROWNICZY I HAMULCOWY, stwierdzono:
Układ kierowniczy – powiększone luzy na połączeniu przegubowym członu pierwszego i drugiego maszyny, ślady, powiększone luzy na połączeniach sworzniowych cylindrów hydraulicznych układu, ślady płynu roboczego przy uszczelnieniu cylindrów hydraulicznych układu.
Układ hamulcowy – zdemontowane częściowo elementy układu.
UWAGA: Zaleca się sprawdzenia w warunkach serwisu zespołów układu kierowniczego i hamulcowego.

NADWOZIE, stwierdzono:
Kabina operatora – obtarcia i zarysowania miejscowe powłok lakierowych poszyć zewnętrznych kabiny, miejscowa korozja poszyć zewnętrznych kabiny.
Reflektor prawy z lampą kierunkowskazu i wspornikiem reflektora – brak.
Lusterko prawe – brak.
Lampa zespolona tylna lewa i prawa – połamana.
Błotnik koła przedniego lewego – połamany.
Błotnik koła przedniego prawego i tylnego lewego i prawego – wgnieciony, popękany, odkształcony miejscowo.
Siedzisko operatora – poprzecierana tapicerka siedziska.
Nakładki plastikowe kabiny wewnętrzne – poobcierane, zabrudzona.
Nakładki tapicerskie kabiny wewnętrzne – poobcierane, zabrudzone, zaplamione.
Pokrywa zespołu napędowego – poobcierana, nieoryginalny zamek (zaczep) pokrywy, połamana krata wlotu powietrza.

UKŁAD ROBOCZY MASZYNY, stwierdzono:
Wysięgnik hydrauliczny ładowarki – uszkodzeń nie stwierdzono, obtarcia miejscowe powłok lakierowych.
Łyżka ładowarki szer. 2000mm – znacznie powiększone zużycie zębów łyżki, powiększone zużycie noża dennego i noży bocznych, wgniecenia ścian łyżki.

UKŁAD HYDRAULIKI SIŁOWEJ, stwierdzono:
Układ hydrauliki siłowej – zdemontowane częściowo elementy układu hydrauliki siłowej, ślady płynu roboczego przy uszczelnieniach zespołu pompy hydraulicznej, rozdzielaczy hydraulicznych i uszczelnieniach cylindrów hydraulicznych.
UWAGA: Zaleca się sprawdzenie w warunkach serwisu elementów układu hydrauliki siłowej pod względem ukompletowania i stanu technicznego.


OSPRZĘT I WYPOSAŻENIE, stwierdzono:
Dokumentacja maszyny: katalog części zamiennych, książka serwisowa, instrukcja obsługi, inna dokumentacja – brak
Kluczyk stacyjki i zamków – jedna sztuka.
Wyposażenie narzędziowe – maszyna nie wyposażona.

OGUMIENIE:
Koło lewe osi I Dunlop 405/70R20 o stopniu zużycia ok. 100%
Koło prawe osi I Dunlop 405/70R20 o stopniu zużycia ok. 95%
Koło lewe oś II Dunlop 405/70R20 o stopniu zużycia ok. 90%
Koło prawe oś II Mitas 405/70R20 o stopniu zużycia ok. 95%

UWAGI:
1. Maszyna unieruchomiona, rozłożona częściowo na zespoły i części.
2. Zaleca się przeprowadzenie weryfikacji zespołów, podzespołów i części w warunkach stanowiskowych pod względem ukompletowania i stanu technicznego z wykorzystaniem oprzyrządowania specjalistycznego.
3. Istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia braków w ukompletowaniu maszyny oraz zużyć awaryjnych bądź ponadnormatywnych zespołów maszyny.
4. Roku produkcji maszyny nie weryfikowano i podano na podstawie tabliczki znamionowej maszyny i przedstawionych dokumentów.
5. Brak danych dotyczących całkowitego czasu pracy maszyny.

Zastrzeżenia ograniczające:
1. Powyższe oszacowanie określa wartość rynkową przedmiotu wyceny dla potrzeb sprzedaży
maszyny. Oszacowana wartość jest wartością netto.
2. Wartość przedmiotu wyceny została oszacowana na dzień sporządzania wyceny.
3. Niniejsze opracowanie nie może być wykorzystane do żadnego innego celu niż określony w treści
wyceny i nie może być publikowane w całości w jakimkolwiek dokumencie bez zgody wykonawcy
i bez uzgodnienia z nim formy treści takiej publikacji.
4. Rzeczoznawca nie bierze na siebie odpowiedzialności za wady ukryte, fizyczne lub prawne i
ewentualne skutki wynikające z dalszego użytkowania przedmiotu wyceny, a także za skutki
wykorzystania samej wyceny.
5. Wykonawca nie ponosi także odpowiedzialności za ewentualne wady wyceny powstałe w wyniku
oparcia się na stanie przedmiotu wyceny wynikającym z przedstawionych mu przez użytkownika
informacji, jeśli brak było podstaw do kwestionowania ich zgodności ze stanem rzeczywistym lub
też ustalenie stanu rzeczywistego przez wykonawcę było niemożliwe lub znacznie utrudnione.
6. Niniejsze oszacowanie wartości nie jest ekspertyzą stanu technicznego i za taką nie może być
uznawane.
7.Powyższa wycena wartości w szczególności nie może być traktowana jako gwarancja sprzedaży
przedmiotu wyceny za oszacowaną wartość.
8. Nie badano tytułu użytkowania ani tytułu własności wycenianych obiektów, w tym ewentualnego
istnienia ograniczonych praw rzeczowych.